tirsdag den 4. maj 2021

Når man trænger til at komme lidt væk - Bededags ferie 04/05 og søskende træf

Jeg trængte til at komme væk fra Råby og få tankerne et andet sted end, dem jeg går og kæmper med lige for tiden angående fremtiden, håbet og drømme.

Og min mor havde snakket om, at hun gerne ville ha lidt hjælp til sin for have, inden den nærmeste fremtid. Så jeg forslog at kom ned til hende og min lillebror i Bededags ferien.

Så vi aftalte mandag d. 26/04 at jeg kom om torsdagen hjem til hende - med Funny selvfølgelig.

Så torsdag d.29/04 KL.08.52 stod Funny og jeg på bussen i Råby og kørte mod Randers


Funny med alle vores ting - Det blånet er med Funnys mad til dage ( Hun havde IKKE fået mad inden turen), der er var mine hjemmesko og computer oplader, den farvrige rygsæk er fyldt med  tæpper, tilskudfoder til Funny, den sort røde rygsæk er min, computer og tøj. 
Den store klods er Funny´s rejsebur  


Funny og jeg stod af i Randers, og desværre viste min køresyge sig på noget af det aller værste, jeg nogen sinde har oplevet- jeg knækkede mig ikke, men var da virkelig tæt på.  Jeg bliver køresyg, hvis jeg IKKE kan se ud af forruden, men denne her tur var der mange mennesker, så måtte ha øje på Funny, da hun  var lidt urolig, men vi ankom til Randers Busterminal. Så 5 minutter med frisk luft også ind i bussen der køre mod Århus. Jeg havde fået det fint igen, men pludselig da bussen var nået mellem Randers og Hadsten, fik jeg det sindsygt dårligt. Denne her gang måtte jeg tage en pose, for jeg havde sindsygt skidt.  

Funny overraskede og hun lagde sig bare pænt ned og sov hele den tur.

Da vi så stod af bussen, var der lige 1,2 km gåtur med alle de ting og Funny, shit en lang tur, jeg var totalt træt og smadret efter opleve så en slem køre syge.


Funny i bussen


Ligner en kriminel med ansigt masker 



Da vi ankom til min mor, fik jeg pakkede ud også gik jeg ud og kiggede lidt på den for have 

SHIIIT tænkte jeg - Billeder af før jeg gik igang

Før jeg gik i gang

Tænkte bare FUCK, hvordan jeg skulle komme igemen det her! Jeg startede med kanterne hele vejen rundt, men det blev kun til 1 times arbejde, pga. jeg havde det mærkelig efter den køretur !


Efter aftens maden gik jeg en lille tur med Funny, i det område jeg har gået meget i med min gammel hund, Caro.

Første gang Funny, prøver at bakke op af en trappe, så seje hun var


Funny nyder udsigten med ænder og mennesker

Torsdag aften gik ellers med  hygge med min mor og lillebror og varme hveder! Og en masse smør.


Min mor vil ikke have hund i sofaen, medmindre der er tæppe på, så der kom der. Grunden til at Funny er i snor er pga. Min mor har en kat ved navn Chili, og hun er ikke så begejstret for hunde, som Funny er for hende.
Min mor og Funny hygger i sofaen

Torsdag aften skrev jeg inde på Facebook: "Om der nogen hunde folk som ville mødes til gåtur :) ? "

Så var der en der svarede og det var Hulda med Khaleesi - Funnys søster.  Jeg er så glad for Khaleesi ankom til Hulda, da jeg nu ikke selv havde mulighed for at overtage hende <3

Hulda skrev at Khaleesi og Lotus  (også kuld søster) og hendes mor Nat, gerne ville kigge op til Århus og gå en god tur.

Så fredag morgen kørte min mor og jeg til en bager, hvor vi tit har hentede morgenmad, da jeg var lille.

Min mor købte Brunsviger og en Citronmåne ;) Jeg købte citronmåne til Nat, Hulda og jeg. - Der var ikke meget Keto venlig over denne her weekend.

Kl.10.00 var Hulda, Nat, Lotus og Khaleesi uden foran min mor. Jeg gik uden for med Funny, med en lidt spændthed, over hvordan de ville reager overfor hinanden. Funny var forståeligt nok lidt utryg ved Lotus og Khaleesi, men hun tøede hurtigt op.

Jeg havde bestemt mig for, at vi skulle ned og gå nede i Riis skov skoven.


Funny bagerst, Lotus og Khaleesi

Funny og Lotus 


Khaleesi, Lotus og Funny
Det er ikke nemt at få et ordnenligt billedede af de 3 søskende

Vi holdte lige en lille pause, da Funny havde lagt op til FEST og BALLEDE,  som det ses er Funny for pustet. Jeg tror der under den fest hun startede, blev min arm 2 meter længere! Ærligt jeg ikke fik filmet de tossede spring hun for tog sig.

Lotus kigger på fugle, mens hendes mor Nat, er ved at snakke i mobil
Udsigten fra Riis skov skoven  <3 Et de steder jeg har brugt RIGTIGT mange i timer i min barndom


Amen for helved det ikke er nemt, at tage billeder af de 3 tøser

Typisk, så kigge Funny og Khaleesi, hvem kigger væk? Det gør Lotus



Vi fik desværre ikke taget et ordnelig billeder af hunde pigerne, så man rigtigt kan se forskellen på de her skønne hunde.

Nat kom med en kommentar: Liva ( Deres mor) må ha løbet tør for farve patroner, først kom Khaleesi, så Funny også til sidst, da der ikke rigtigt var mere blæk kom Lotus. Hehe

Men forskellen er ved Funny og sine 2 søskende er : Funny er kort og kraftigt bygget forhold Lotus og Khaleesi. Funny er ikke så lang som sine søskende, hun er mere kantet i det, hvis man kan sige det sådan ?

Efter gåturen gik vi ud i min mors have, jeg dækkede op med citronmåne, kaffe og sodavand.

Det var virkelig hyggeligt, og hundene var trætte.

1000 Tak til Nat og Hulda for at ville køre op til Århus for, at gå med hundene og en masse hygge snak og grin.  Må vi snart gør igen.

Det sidste af vores citronmåne, blev delt med min mors nabo og hans søn, hvor de gik og lavede bil. - Der var nogen som blev glade.

 Efter de var kørt hjem, gik jeg igang med have arbejdet. Og der blev bare givet gas.


Funny blev sat ved postkassen, og hun lå bare der

Kan ikke beskrive hvor stolt jeg er hende

Jeg er virkelig træt, der da jeg tog det selfie

Solen titede frem, og hvergang jeg gik i kompost bunken, var hun selvfølig med 

Lige pludselig kunne jeg se Funny mere og opdagede hende i bedet;) Man er vel fint

Måtte smide jagtjakken pga. jeg virkelig fik varmen af det have arbejde

Efter billeder af haven 







Det blev nu meget pænt efter jeg havde været i forhaven

Jeg blev helt færdig med have arbejdet, efter  31/2 time i haven og plus 1 time dagen før.

Jeg valgte at gå en tur med Funny, inden jeg skulle lave Keto aftensmad. Mine ben syrede og var ved at knække sammen flere gange, men jeg fik gået en tur, faktisk samme tur som vi gik i skoven tideligere med hendes søskende, men den tur tog  mig 1 1/2time, jeg gik langsom og virkelig færdig.











Jeg kom hjem, fik lavet mad, og spist, kom mirakuløs i bad, bagefter var der igen serveret citronmåne og brunsviger ;) Helt vildt lækkert. 



Funny var gået helt koldt



Funny i nøddeskal at komme til skade, men heldigvis intet slemt


Vi sad og så Lego Masters på  Tv2, lidt som Den Store Bagedyst bare med Lego - En rigtigt god ven havde fortalt om det. Det var nu spænende nok.


Lego Master er i en hel anden liga, en da man selv sad med legoklodser da man var barn


Lørdag morgen blev til en god morgen tur med Funny, en tur i Bilka, OMG. der var rigtigt mange mennesker.

Også kørte mor, Funny og mig hjem til Råby


Jylland træet, som jeg kalder det

Meget nem hund at have med over alt

Så dejligt med sådan en nem hund, hun sover i bunden af bilen

Da vi var kommet hjem, og jeg havde pakket  ud, gik jeg en tur med Funny, blev 5 km men det tog næsten 2 timer, da vi 2 gange endte med at snakke med nogen vi kendte i 1 alt i alt . Vi blev pænt våde af den byge der kom over Råby.

Det var nu rigtigt godt at komme hjemmefra, men Ude godt Men Hjemme bedst <3






Ingen kommentarer:

Send en kommentar