mandag den 10. maj 2021

Motivation og mål 10-05 -2021

 Efter dagens online undervisning med Job In Place, hvor emnet var Motivation, hvor vi skulle reflekter over hvad der motiver os - fx med at søge et arbejde eller tabe sig, hvis det var det der var ens mål.

Min motivation er: Få et arbejde, få flere penge udbetalt ind man gør på kontant hjælp = Spar sammen til kørekort.

Det er hvertfald en noget af det der motiver mig, til at finde et arbejde. 

Men fx vægttab mange siger 10-20 kg på 6 måneder. Jeg siger 2 kg af gangen, men  jeg vil godt tage på i muskler, så mit forløb er lidt anderledes pga. muskler vejer jo lidt mere end fedt.

Jeg bliver ofte spurgt : Hvad jeg drømmer om i fremtiden? - Mit svar er : Mand, børn, et par hunde eller 4 og et godt arbejde.

Det er faktisk motivationen nok for mig, drømmen om at skabe en god fremtid med en skøn fyr. Det gør jeg at knokler for at finde et godt arbejde eller læreplads, så der er styr på den del med arbejde. Da det også er vigtigt, så jeg endelig kan slippe ud af kontanthjælp. Har været på kontant hjælp i så mange år, nu vil jeg godt snart kunne spare op til et kørekort og min drømme hund en border collie.

En anden ting der nok undre nogen folk - Hvorfor vælger jeg at gå 10-20 km gåture? Svaret er enkel: Fordi jeg kan! Ej det er også noget med at jeg har det virkelig godt med mig selv, når Funny og jeg går de lange ture.

Motivation er også når jeg ikke rigtigt tør at cykel med Funny, grunden til at der er så mange idioter som køre uden hovedet! Og løb/ Canin cross er udlukket da  Funny ikke trækker og hun vil IKKE trække. 

Så må man jo udfordre vores kroppe med de lange gåture, og de er bare hyggelige og vi nyder det begge 2. Kan se både på Funny og jeg selv at vores træning er ved at give pote, da vi er begyndt at blive muskusløs på benene.

Her et eksempel fra igår, Funny´s ben muskuler er ved at være pæne

Sådan nogen balance øvelser, laver vi også på gåturene



Så må det jo blive de gode gåture, hvor vi tit møder sten og træstammer til at træne på

  
Fra dagens gåtur, dette er fra vores sidste del af gåturen. Funny løber på træstemmer. Synes selv hun er god.

Idag blev turen på små 10,5km men det er også en fin lille tur.Vores 20 km ture tager 3 timer og 39 minutter

 
Sådan så det ud efter vores 20,3 km turen, planen er i denne her kommende uge, så skal der lige 10 km mere på turen - Har tiden til det 

Og fordi efter jeg begyndt, at være så aktiv er jeg sluppet næsten helt af med mine smerter i kroppen ( Migræne og grimme spændinger i kroppen.)

Så det er også det der motiver mig også, at gå så langt og være aktiv, for så er jeg sådan næsten smerte fri.

Jeg ved det er forskelligt, hvad der motiver en til det ene eller det andet.

Et andet spørgsmål fra dages undervisning: Hvad motivations dræbende for dig? Mit svar: Overskuddet, jeg har dage hvor jeg vågner og totalt tung i hoved og måsen for at sige det pænt. Hvor det kan tage mig virkelig lang tid, at komme igang. Og det er ikke altid det lykkes mig at komme ud at gå den lange tur, når jeg er stået op, men til gengæld om eftermiddagen, kan jeg godt sparke mig ud på  mindst 5 km pga. det er et mål jeg har. Hverdag skal vi ud og gå mindst 5 km :)

Jeg har et spørgsmål som læser

Hvad motiver dig ? I det du har gang i? Arbejde eller andet 
Hvad motiver dig?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar