søndag den 25. april 2021

Slaom træning og gåtur - 25/04-2021

 Siden jeg flyttede i huset har jeg ville igang med, at træne noget agility med Funny, men så har min psyke ikke været god eller vejret har været for koldt og dårlig.

I Mandags  fik jeg endelig sat salommen op til en "ALLE" ( Bedste indlæring af slaom, synes jeg - Man kan bruge nogen buer). 

Og vi har jo trænet slaom da jeg boede hos min ex, men nu denne her gang af træningen kunne sætte pindene meget mere overfor hinanden til sidst ( Desværre ingen video af det)






Funny overraskede mig og forstod hurtigt, så gjorde det lidt svære og svære

Jeg har i de sidste dage her har jeg trænet  slaom 5 min  med Funny 

Idag står slaomen HELT lige dog  delt op i 2, da hun mister gejst halvvejs, så derfor delt op i 2 

Jeg indrømmer gerne, jeg SAVNER at træne agility, og Funny kunne blive god, men jeg fokusere mest på lydigheden, da jeg drømmer om at stille op til en DKK Lydigheds prøve klasse 1 ( Begynder)

Men der er langt vej, da det der APPORT og næse søg plus Line føring er det sværeste for Funny, dog er Lineføringen ( Kontakten ) ved at være god  men mangler stadigvæk en masse fin pudsning.


Her i løbet af ugen har vejeret skønt, så fik lige hygget i haven med min tossede hund.

Nok et af de bedste billeder jeg nogen sinde har taget af Funny

Sjælendt hun ruller sig



I Fredags ( 25/04) gik Funny og jeg en morgen tur og kunne mærke min energi var 0, så tog min da jeg kom hjem og satte mig ved spisebordet og satte Jurrasic Park 1 på også brugte jeg sådan set hele dagen på at se den vildt gode FILM serie - ELSKER DEN, totalt barndom og sjovt.
Da var jeg lille (4 -13 år), så jeg filmene pga. Dinoseruresne og thats it.
Da jeg havde svært ved engelsk og at læse hurtigt på dansk, fik jeg aldrig rigtigt handlingen med.
Men nu er der heldigvis ingen problemer med at forstå engelsk eller læse hurtigt dansk.

Så nu forstår jeg endelig handlingen <3

Så fredag blev en rigtigt doven dag og vildt dejligt

--------------------------------------------------------------------------
Igår lørdag (24/04)

Var vejret virkelig skønt, så besluttede mig for at Funny og jeg skulle ud og gå en LAAANG tur - og det blev en lang tur.

Det blev til 20,1 km på 3 timer 4 minutter






Funny kan godt lide heste, men de her store føl var lige store nok synes hun




Udsigten fra Tørring, det er fjorden man ane i horrisonden


Funny fik øje på en hare

Et lille selfie

Vi nyder stilheden










Godt hun er vandt til at model


Da vi kom  hjem fra gåturen,  havde Funny en fest, man kunne ikke mærke at vi havde været ude og gå 20 km !







Utroligt der var mere krudt med Funny efter den tur
jeg var hvertfaldt mega træt ! men fik lavet lækker  mad til mig.

Karbonade fyldt med ost og skinke og paneret i KNUST flæskesvær

Elsker BURGER, men jeg bruger tit SPIDSKÅL eller portobellos svampe som erstatning for brødet
Det smagte VILDT  GODT og jeg skal have det igen her til aften 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar