torsdag den 15. april 2021

De sidste par dage 15/04/2021

 Denne uge her er bare gået stærk

Mandag d. 12/04

Dagen startede med Online undervisning med Job In Place - Parat til Job som det også kaldes.

Ellers gik dagen stille og rolig med at ordne lidt her hjemme

Om eftermiddagen gik turen op til min veninde Anna og hendes familie og dyr - De bor 300 meter fra mig.


Skønneste Pippi og Lille Blomst er lidt nysgerrige


Alle dyrene undtagen hanen Hanse-Mand og Den sorte høne Ingrid, er faktisk fra mig.

Møffe og Mille ( grisene) har jeg opdrættet, det er jeg meget stolt over.

Hønsene fik jeg sammen med min knap så kloge ex. kæreste.
Vi har Pluddermor og Søs, de er fra Raunsgården i Løkken, Pippi og Lille Blomst er fra nogen som køber speciel æggelægger hvert år, de 2 hvide er fra Okke Gogge gården på Djursland.

Den mest tammeste høne der var i den hønse gård, Pluddermor. 

Da Anna så kom og besøgte Grise pigerne, sagde jeg til Anna at hun måtte få Pluddermor. Da jeg synes hvergang Anna kom forbi og besøgte os, havde Anna og Pluddermor et specielt bånd.
Skønneste Møffe


Idag har 8 af de dyr jeg har avlet og passet med hele min sjæl og hjerte, blevet Anna´s og de kunne ikke få det bedre end ved hende.
Det er mig en stor fornøjelse at jeg kan følge dyrene så tæt som jeg gør.




Tirsdag d.13/04 

Om morgen stod jeg tidligt op og gik i bad, fik luftet Funny godt og grundigt og foderet hende. Fik pakket Barsles gaven ind til Alishiya. 

Jeg tog bussen ind til Droningborg og gik Rema 1000 og Netto og fik handlet stort ind.

Valgte at gå op til Kristina min veninde som bor ud til Hadsundvej-  Skulle ud have min fødselsdags gave fra vores fælles veninder .( Vi er en gruppe på 5 tætte veninder )

Så sad vi og snakkede lidt og grinte.

Kristina´s lækre lille hund Chloe, så begavet hun er 
Efter lidt tid skulle jeg videre over til Maria og Alishiya - For der var jo nogen som skulle ha deres barsel gave.

Gave til Alishiya, en bodystocking- Hvor der står: Hvis du synes jeg er LÆKKER, så skal du bare se min GUDMOR.
Synes det er en sjov og god tekst
Når Alishiya skal døbes - er jeg så heldigt at være Gudmor. En kæmpe ære
Lavet af min Moster Laila og min Onkel som har: https://www.hila.dk/
De har nogen gode priser og god kvalitet


Endnu en gang nød, at holde den lille prinsesse

Jeg er så solgt


Hehe de udtryk hun kan lave


Da jeg så havde været hos Maria og Alishiya, Miklo (Hunden) og Ali Papa ( Alishiya fars og marias far)
Skulle jeg hjem til Funny The Pony og hygge om hende 
Udsigten fra Øen 

Da jeg kom gik Funny og jeg på Øen og nød freden
Simpelthen et af de bedste steder for mig, at være og slappe helt 
Onsdag d.14/04

Vejret var igen rigtigt godt, utroligt nok når min kammerat Trygve nu havde fødselsdag ;)

Startede med undersving med Job in place online

Men noget af  dagen gik på samtale med dyrlæge/kiropraktor Maria - Viborg Center dyrlægekliknik. Jeg skulle give en opdatering på Funny. Om jeg synes Funny virkede til at være kommet sig over sin skade.
Udfra det jeg fortalte Maria, synes hun godt at hun kunne Frikende - Melde Funny rask. Vi må gå 10 km ture igen men stille og roligt og kun 1 par gange om ugen, for at undgå overanstrengelse.
Jeg må også begynde at cykel med Funny igen - dog kun små ture. Balance og Core træning må vi også godt starte på igen.
Dog skal vi vente med Væddeløbs træningen, for nu går det så godt med hele i den fiber skade. Så for at undgå at skaden kommer igen, så er der 0 træning på Greyhound banen indtil sidst i Maj- Starten af Juni.
Hun må dog godt løbe frit i haven og lege med andre hunde, kort tid af gangen.

Over middag ringede min sagsbehandler inde fra Job Center, efter den samtale var mit overskud ikke rigtigt det helt store, men jeg fik om eftermiddagen sparket mig og Funny ud på en dejlig gåtur - Hele 10 km gåtur på ca.2 timer. 
Fuld fart frem gik det da vi var ude og gå

Funny havde fået øje på en hare
Jeg er begyndt at træne at gå uden snor med Funny, når vi er ude gå.
På den sidste del af gåturen og jeg trænede igen gå uden snor - F..K hun er sej !
Hun var virkelig sej

Efter turen gik jeg ud og lavede mad, gik i bad og gik i seng og snakkede i mobil - for var træt og havde brug for at snakke med nogen.

Torsdag d.15/04 dagen idag

Dagen idag startede igen med Online undervisning med Job in Place - Dog valgte jeg at  Funny og jeg lige skulle ud og gå en god morgen tur først -5 km inden undervisning. 

Idag har mine tanker kørt rundt og rundt i mit lille hoved også hørte jeg en sang - Brinck en Melodi grandprix vinder: Believe Again
https://www.youtube.com/watch?v=GBRvXGr_Wkg&list=PLRdowrVe7fCdyYmHrDUB6UwueIYsIqUIU&index=45

Så god sang og fik mig til tage en beslutning, som har kørt meget i mit hoved i de sidste mange måneder.
Jeg vil  FÆRDIG GØR min uddannelse som Cater.
Jeg mangler  1 1/2år - Det vil være det ALLER  STØRSTE for mig at blive færdig med den uddannelse. Bliver altså 30 år om 4 år. Så kunne jo været rart være uddannet inden den runde fødselsdag.

Så jeg er nu begyndt, at søge læreplads, jeg vil så lige sige her- finder jeg den rigtige læreplads så flytter jeg gerne for den. Uanset hvor i landet den er.

Fik da ordnet hele huset idag og vasket tøj.

--------------------------------------------------------
Så fik jeg også snakket med en som lige sagde de ting jeg havde brug for at høre idag. Efter en dag hvor hovedet har kørt på 1000Km i timen.

Det er virkelig dejligt med nogen, at snakke med som bare lytter til en.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar