onsdag den 7. april 2021

07/04/2021 - En Lidt Speciel Dag - Back On The Track Igen

Jeg har glædet mig meget til den dag, hvor jeg kunne mærke Funny var klar fysisk igen til en længere gåtur - Mere om det længere nede i opslaget.

Funny fik fint besøg af Betty, en lille Schapendoes hvalp på 4 måneder - Hollandsk Hyrdehund 
Bettys ejer havde noget kød til mig ( Funny, som Betty ikke vil have).

Funny og Betty har aldrig mødt hinanden før, så jeg var spændt på, hvordan Funny reagerede på mødet 
Funny hørte utroligt nok efter, selvom de farede rundt og hun viste at hendes hørelse er god ;) - Ihvertfald idag ;)

Funny og Betty havde en fest i baghaven

Funny og Lille Betty havde en fest i haven.

De fik lov til race i haven og jeg var meget overrasket over Funny, hvor sød hun var ved Betty - De havde et super hundesprog. Jeg kunne se til sidst at Funnys voldsomme leg, var begyndt at blive forvoldsom  for Lille Betty, så der stoppede jeg dem, inden det blev for meget Betty.

Men begge hunde havde en rigtigt god oplevelse, så Betty´s menneske mor og jeg blev enige om de skal have lov til at mødes igen og lege. Fordi vores 2 hunde, gik så godt i spænd sammen. 

Funny efter besøget af Betty 
Sådan der lå hun i nogen timer og snork sov.


Men nu til det der har gjort dagen lidt specielt for mig.

Det er ca.4 uge siden nu at Funny blev skadet, og nu har hun haft 3 ugers ro med 1 lang gåtur om ugen på max 6 km og ellers en masse ture rundt om Råby´s Gadekær.

Idag tænkte jeg på at prøve gå en af vores længere ture 10km tur. Vi trængte til det, jeg havde dog mulighed for at korte den af, hvis det blev for meget for Funny- nu når hun også har haft besøg af Betty og vild leg i haven.

Så jeg fik spist lidt frokost og begyndte stille og roligt at gør klar til en længere gåtur.


On the way til nye eventyr 

Funny oppe på en meget stor sten og var ingen problemer at springe derop


Vi gik en af vores ynglings ruter

Funny har fået øje på et stort skib ude i Fjorden

Dagens selfie, ikke kønt

Den rute vi gik bød på en masse natur og fred for ALLE MULIGE MENNESKER, det var virkelig skønt.
Det havde vi begge savnet

Ruten


Hvis man kigger godt efter kan man lige ane Hejren på kanten af gadekæret.


Funny fik lige lov til rende i haven, men hun fik lige strukket rigtigt ud igen i haven

Efter sådan en aktiv dag, lagde hun sig i sengen og sagde godnat 
Og hun sover endnu, mens jeg sidder her skriver dette blogindlæg 

Turen endte på  10km  på 1 time og 55 minutter.
Det var virkelig rart at komme ud og gå sådan en lang tur igen.  Funny gik i et pænt  tempo hele vejen, og viste ikke spor af træthed. 

Dejligt at være Back On Track igen med hende, vi har haft skøn dag.
Imorgen er det så kun små ture rundt om Råby´s Gadekær, så hun kan hvile kroppen, så vi langsom træner kroppen op igen til de ture.

Men jeg glæder mig meget til flere lange gåture med Funny ❤
Men livet er bare mega dejlig her for tiden og jeg elsker det❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar