søndag den 11. april 2021

Hvem er jeg? 11/04-2021

 Hvem er jeg ?

Det er det spørgmål jeg er begyndt at stille mig selv, her i den seneste tid - Corona pandamien giver tid, til at sætte sig ned og trække vejret og tænke over tingene. 

Jeg har så et sted, hvor jeg bare slår hjernen fra og nyder naturens lyde, kan tit sidde der i 1-2 gange i løbet af en dag. 

Funny nyder det også, hun sidder for det meste og kigger på fugle - Ænder og Råby´s Hejre


 
Funny og jeg tager et selvfie på Råby´s Ø - Der hvor Christian Degns Bænk står

Det er tit denne udsigt jeg har når jeg sidder på Øen om aften med Funny

På en lidt overskyet dag, sad jeg ikke på Øen, men modsat øen og fik besøg af Hejren

Men tilbage til oplægget - Hvem er jeg ?

Jeg har nu anerkendt at jeg IKKE har ADHD, som jeg havde puttet i hovedet af nogen som mente jeg havde ADHD.  

Jeg har også anderkendt at jeg har Føleses messig skade - af  omsorgsvigt fra mine første 16 Måneder  af mit liv på børnehjem i Indien. Hvor piger slet ikke får samme kontakt som fx drenge gør.

De første 3år af et barns liv er vigtige men de første 16 måneder NOK DE ALLER VIGTIGSTE.

Jeg har ikke haft den nemmeste barndom forstået på den måde, jeg har været meget mig selv og meget sjællendt havde nogen venner på besøg. 

Jeg prøvede tit få nogen venner, men de venskaber holdte kort og i større grupper følte mig som The Under dog. 


I skolen blev mobbet, pga mine læber - Blev kaldt Fiskefjæs og Hestefjæs osv. jeg sagde aldrig noget til nogen, for jeg vil ikke være til besvær for nogen.

Et billede af mine læber, som jeg stadigvæk skammer mig over idag. Men jeg er blevet bedre til at acceptere dem.

Det har så gjort at jeg ikke, har været særlig god til at være sammen med andre unge mennesker - på min egen alder og slet ikke da jeg startede fritids klub. Og de år havde jeg det ikke nemt med nogen alkoholiske ex kærester og en som var Mors dengse dreng endnu.

Men da jeg så flyttede til Randers i 2018, hvor jeg startede på Job In Place, så begyndte jeg at blive mere modig med at snakke med folk, for det var alle aldere, Niels Melgaard var en af dem, 64 år men nok en af dem som har forstået mig og lyttet til mig, når jeg har været tæt på at give op også min Bedste veninde Maria - The Bitch. Hold nu  karry en kvinde, hende selvværd, attitude og selvtillid var noget jeg så meget op til den gang, det gør jeg stadigvæk.

Da jeg var i svært forhold, hvor jeg følte mig værdigløs til sidst og gik ja i næsten 12 måneder, for at finde mod og styrke til at gå fra min ex. Jeg var bange for at stå alene.

Hvad Maria, Niels og mange andre skønne mennesker  ikke har måtte ligge øre til.

I  August 2020 begyndte jeg at savne alt det RIGTIGE gode i et forhold, september 2020 fik jeg nok og jeg og valgte at flytte og pakke mine dyr og mine ting, og flytte hjem hos min ven Niels og der boede jeg i  1 1/2 måned på en sofa. Det var satmer hård i den tid. Men jeg brugte tiden fornuftigt ved at sætte mit hus i stand, som jeg bor i nu.

Tak Niels for at jeg måtte bo hos dig i den periode. Dejligt med en ven som dig.

I 2021 er for mig indtil videre været mit bedste år,  i rigtig MANGE år. - Skal jeg nok vende tilbage til når tiden er inde.

Jeg føler mig helt vildt stærk psykisk, stærkere end jeg nogensinde har været og er ved at være tilbage i en ok fysik form.

Funny er også ved at være tilbage igen efter sin skade. 

Jeg er ved at være så hel igen, som man nu kan blive efter alt det f.....g lort jeg har været igenmen.

Billedet er lånt fra Google


Kan mærke tilliden til det modsatte køn ikke rigtigt er der til at jeg vil åben mit hjerte for en . Men jeg VED 100% at der er en som kan klare mig som jeg nu er, med mit skrøbelige sind og mit temperamen, som ikke er altid er så nemt at være ved. Og en som kan gør mig til en lille ny forelsket teenager igen - hvis det kan lade sig gør.

Men hvem er jeg så? og hvorfor jeg skriver jeg dette opslag.

Jeg er Kathrine Sharada Baun, født på hospital i Indien og opvokset i Danmark.

Jeg er Inder i blodet, men Dansker af sind.

26 år gammel og fundet ud af at jeg godt kan klare mig selv og  jeg er pisse stærk.

Min veninde Maria´s attitude er smittet af på og det er godt. For det har jeg manglet.  Im a littel Diva og sådan er det og det er ingen som skal lave om på.

Jeg skriver så meget om selv og deler så meget af mit liv, fordi jeg føler at det er sådan jeg kommer af med tanker også nogen mine frustrationer. Jeg vil godt dele meget af mit liv her på bloggen, fordi jeg er åben og håber at min korte livs erfaring kan hjælpe andre unge som måske har det svært.

Og fordi jeg synes skide fedt, at dele mine tanker, mine oplevesler med folk. Og har folk noget i mod at jeg deler så meget om mig selv osv. Det kan jeg ikke bruge til noget.

Fordi jeg er Kathrine og jeg hvad der passer! - Næsten☺ 


Men hvad vil jeg så fremtiden?

Det er et rigtigt godt spørgsmål for jeg vil gerne ha en uddannelse om det bliver Cater eller veterinærsygeplejerske ved jeg ikke endnu, jeg må bare tage det stille og roligt

Men mit største ønske er at få en familie som alle andre, men igen jeg tager en af dag af gangen, og ser hvor skæbnen tager mig hen.

Jeg er allerede nu igang med næste blog indlæg, for det er noget som  fylder rigtigt meget dene Corona tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar