onsdag den 22. maj 2019

Killinger 2019

Den 3 Maj blev huset kælling aka  Ronja mor

Da hun altid har været sin egen osv

Var vi meget spændte på at se hvordan hun klarede sin rolle som mor.

Men da hun så kom i løbetid, måtte vores unge hankat Tiger godt være i nærheden af hende, uden der blev væset.

I drægtighed perioden, var hun totalt kæle kat og skulle ligge tæt og putte.

D.2 Maj om aften, var som hun plejer og kom i sengen og puttede, inden lyset blev slukket.

Men når lyset slukkes, plejer at gå et andet sted hen og hun gik ihvertfald ned af sengen.

Lidt i 02.00 blev vi vækket med skrig, jeg tog mobilen og tændte lyset på den og lyste efter Ronja

Havde lavet killinge kasse til hende, så hun kunne føde i den - Men nej nej, Ronja ville føde i vores nye hjemmelavet skab, på en af mine tshirts...

Det gode var, at der var masser af plads til mig, så jeg kunne hjælpe, hvis det blev nødvendigt...

Så jeg lagde mig ned i fodenden af sengen,- Stakkels Torben,  og lå der og holdte øje med øje med Ronja.

Første killing født lidt 02.00

Anden killing født kl.02.18

Tredje killing kl. 02.25  og derefter gik der lige  ca. 1  1/2 time, hvor jeg lå og holde øje, og halv sov men vågnede straks når Ronja rørte på sig.

Fejre killing kl. 04.02  landede i min hånd, da jeg måtte hjælpe til, da Ronja var meget træt ...

Femte killing kl.04.04

Ronja er godt igang med fødselsen

Hun fik tilbudt mad og vand efter fødselsen 
 Jeg skulle ha været oppe og på job kl.07.30 men med kun  1 1/2 time søvn, fordi det var svært at falde i søvn. Så meldte jeg mig syg den dag....




Efter jeg havde fået nogle timers søvn, blev mor og børn rykket over i Killingegården/hundebur 



Ronja var sådan en god mor
Tiden gik og de begyndte at få øjne


Be My Love Kopi - Sort Hankat - Ligner sin mor

Be My Love Silver - Sølvgrå hankat - Flot sølvgrå 

Be My Love Simba -  Tigerstribet hankat 

Be My Love Athena - Sølv grå Tabby farvet hunkat - Ligner en Main coon


Be My Love Tala - Sølvgrå creme farvet hunkat - Hun er killing nr.4, hende som landede i min hånd. Hende og jeg har et specielt bånd fra første sekund.
Beadåneden er de
Planen var at vi kun skulle beholde 3  Silver, Athena og Tala, men skæbnen ville at Simba også blev hos os :)

Deres Bror Kopi, også kaldet Pander i dag, fik ny hjem hos en ungmand på 18 år
Fra første sekund han fik Kopi i armene, var de et macth for Kopi er ikke den store hygge kat, var så her.
Så det var med god som vittighed at vi sagde farvel til Kopien - Ønsker dig alt hel og lykke :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar